marți, 17 ianuarie 2017

INTERVIU: Mark Hilton, despre francizele KFC, Pizza Hut si Paul in Romania

Mark Hilton, franchise business consultant al acestor retele, povesteste intr-un interviu acordat X cum au evoluat activitatile celor trei branduri si care sunt planurile pentru 2017. 


Foto: Mark Hilton



1. Cu cat a crescut numarul angajatilor de cand ati marit salariile cu 20% in februarie 2016? Care este numarul angajatilor in prezent?
Numarul angajatilor este in continua crestere pentru toate brandurile din portofoliu, avand in vedere extinderea retelelor de restaurante. Bineinteles, cresterea salariilor este importanta, insa pachetele de beneficii oferite de posturile disponibile au ajutat cel mai mult in atragerea noilor angajati – posibilitatile de avansare in cariera, trainingurile disponibile, programul flexibil – full time sau part time. Aceste beneficii ne ajuta sa pastram brandurile din portofoliu relevante pe o piata a muncii foarte competitiva, ajutandu-ne sa ne extindem echipa in 2016. Numarul total al angajatilor ce lucreaza acum in restaurantele noastre depasesc 4.200 la nivel national, cu 20% mai mult fata de anul precedent.

2. Cate restaurante KFC si Pizza Hut sunt in prezent in Romania? Urmati sa va extindeti afacerile mai mult?
In prezent, restaurantele Pizza Hut detin 21 de unitati in Romania, dintre care 11 in Bucuresti. Anul acesta, am deschis trei restaurante in Bacau, Timisoara si Bucuresti.
Pizza Hut Delivery numara 12 locatii, trei dintre acestea fiind deschise in 2016: doua unitati noi in Bucuresti si prima locatie a brandului din Brasov. Ne asteptam la o crestere a segmentului de delivery in anii ce urmeaza.  
Reteaua KFC a crescut la 63 de unitati in Romania, cu doua alte restaurante in Republica Moldova. Cea mai recenta deschidere este cea din Piatra Neamt. Ne bucuram intotdeauna cand reusim sa aducem brandul in orase noi si sa oferim astfel reteta delicioasa de pui a Colonelului Sanders unui grup nou de consumatori. Raspunsul clientilor din Piatra Neamt a fost unul foarte bun.
Sursa foto: Shutterstock

3Ce puteti spune despre administarea brandurilor Paul, Cinnabon si Hard Rock Cafe? Ce ati introdus nou pentru dezvoltarea acestora? Cate restaurante sunt in Romania?
Brutariile Paul s-au bucurat de o crestere semnificativa pe parcursul ultimilor ani, iar 2016 nu a fost cu nimic diferit. Am deschis patru locatii noi anul acesta, cele mai recente fiind in Cluj si Bucuresti, in cladirea de birouri Bucharest One, langa Mall Promenada. Reteaua Paul numara 17 unitati, iar trecerea de la un brand disponibil numai in Capitala la unul national a fost una de succes. Anticipam faptul ca aceasta crestere va continua in anii urmatori.
Cinnabon are doua unitati in Romania, ambele in Bucuresti, in AFI Cotroceni si in Baneasa Shopping City. Cu toate ca inregistram cresteri in cele doua locatii, nu avem planuri de extindere momentan.
Hard Rock Café este ceva complet diferit – avem o singura locatie, in Bucuresti, care este singurul oras din Romania unde putem deschide un astfel de restaurant. Hard Rock Café este un brand pentru orase cu o populatie de peste un million de locuitori, fiind astfel singura optiune pentru noi momentan. Restaurantul este in continua crestere si suntem mandri ca am adus in tara un brand cu o asemenea istorie si un vibe cool. 

4. Cat la suta (%) din comenzi se realizeaza online, comparativ cu anii trecuti?
In cazul nostru, comenzile online se aplica doar pentru Pizza Hut Delivery. La inceputul anului, am relansat site-ul de livrari iar raspunsul primit de la consumatori referitor la usurinta utilizarii si varietatea de produse si oferte s-a vazut in cresterea comenzilor online de la 4% in 2015, la peste 25% la final de 2016. 
La inceputul lui 2017 vom lansa aplicatia de mobil Pizza Hut Delivery, care va facilita legatura dintre consumatorii nostri si brand, si, implicit va duce la cresterea numarului de comenzi online. 

5. Care este profitul din acest an pentru fiecare brand in parte?
Anul 2016 a insemnat o crestere pentru brandurile din portofoliu, continuand trendul pozitiv din ultimii ani. Acest lucru se datoreaza eforturilor depuse de echipele ce lucreaza in toate restaurantele noastre, cat si loialitatii clientilor nostri. Este datoria noastra in calitate de tutori ai brandurilor sa continuam castigarea acestei loialitati prin oferirea unor produse de calitate, de inovatii, cel mai bun customer service si a unei experiente remarcabile pentru clienti, care este foarte importanta in construirea loialitatii si a increderii in brand.    

6. Cati clienti anual are fiecare brand? 
In reteaua KFC din Romania, peste 30 de milioane de clienti ne calca pragul in fiecare an. Pentru Pizza Hut, numarul acestora depaseste 8 milioare, iar la delivery 6 milioane.
In cazul brutariilor Paul, peste cinci milioane de clienti ne aleg in fiecare an.  
Sursa foto: Shutterstock

7Care sunt urmatoarele orase tinte pentru extinderea afacerilor?
Vom continua sa cautam oportunitati noi pentru extinderea brandurilor din portofoliu. Daca acestea vor aparea in orase noi, cu atat mai bine. 

8. Pe ce se focuseaza cel mai mult fiecare brand in parte pentru realizarea unui target mai mare sau mai tanar?
Focusul pentru noi este sa realizam o legatura emotionala intre brand si consumatori, pentru a parcurge acel „extra mile”, oferind clientilor produse inovative la un pret bun, pastrand aceeasi calitate cu care i-am obisnuit. Comunicarea produselor intr-un mod creativ, cu focus pe noi instrumente media, ne ajuta sa realizam aceasta legatura si sa ajungem la consumatori noi, reusind astfel sa comunicam cu ei exact asa cum isi doresc sa fie abordati de brandurile pe care le iubesc. 

9. In medie, care sunt investitiile pentru construirea unui restaurant?
Pentru KFC, deschiderea unei locatii de tip Drive Thru necesita o investitie de aproximativ EUR 700,000, pentru o unitate in mall aceasta fiind de aproximativ EUR 350,000.
Un nou restaurant Pizza Hut inseamna o investitie de aproximativ EUR 420,000, iar o noua brutarie Paul aproximativ EUR 450,000.

10. Care au fost cele mai importante evenimente/realizari  din acest an?
Cheia succesului in afaceri este sa te extinzi, pastrand relevanta in fata consumatorilor – ceea ce ne straduim sa obtinem in tot ceea ce facem. Lansarea sistemului de comanda online pentru Pizza Hut Delivery a fost foarte importanta pentru clienti, usurand interactiunea lor cu brandul. Noua aplicatie va continua sa usureze acest acces.  
Numarul crescut de reclame TV filmate local pornind de la insight-uri locale continua conectarea brandurilor cu consumatorii, ceea ce ne ajuta sa ii loializam. Cresterea varietatii in meniu este importanta, deoarece clientii nostri isi doresc sa incerce produse noi. Spre exemplu, lansarea in Bucuresti a meniului American de la Pizza Hut, ce ofera aperitive noi, deserturi, burgeri si coaste, pe langa retetele binecunoscute de pizza si blatul Pan, celebru in intreaga lume, a fost foarte bine primita de clientii nostri. 
Cresterea continua a brandului Paul in orase din afara Bucurestiului a adus noi consumatori. Continuand sa ramanem relevanti fata de consumatori si pastrandu-le increderea, trebuie sa fim relevanti si pentru angajatii nostri. Schimbarile de pe piata muncii din Romania in 2016 au fost semnificative, insa credem ca multe dintre initiativele lansate in 2016 ne vor ajuta in continuare sa oferim locuri de munca atractive, angajatii avand oportunitati de crestere a carierei in cadrul organizatiei. Depasirea asteptarilor echipei noastre este foarte importanta pentru noi si va continua sa fie un focus si in 2017.

11. Care sunt urmatoarele planuri pentru 2017?
Pe langa focusul pe angajati si clienti, in 2017 ne dorim sa continuam expansiunea retelelor. Anticipam noi unitati pentru KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Paul. Una dintre schimbarile importante pentru 2017 este lansarea in luna ianuarie a unei initiative de recrutare de subfrancizati pentru Pizza Hut Delivery. Livrarea la domiciliu este din ce in ce mai importanta pentru consumatorii ce sunt presati de timp pe parcursul zilei si isi doresc sa se relaxeze acasa cu mancare buna alaturi de prieteni si familie. Pizza Hut Delivery ofera aceasta posibilitate si vom cauta oportunitati de a ne extinde in afara Capitalei. Acest scop se poate realiza si prin intermediul subfrancizatilor care isi doresc sa investeasca in brand si sa detina propria locatie Pizza Hut Delivery. Ii vom sprijini prin traininguri si coaching, insa acestea vor fi un stimulent pentru cei cu spirit antreprenorial care isi doresc propria afacere. Vor avea nevoie de propriul capital insa, daca intrunesc profilul candidatului pe care il dorim si au acces la finantele necesare, atunci devenirea unui subfrancizat Pizza Hut Delivery ar putea sa le ofere o oportunitate buna de a detine propria afacere. 

12. Ce produse noi inovative vreti sa introduceti in meniuri?
Inovatiile de produs sunt un focus pentru toate brandurile din portofoliu. Am facut din asta o prioritate, avand in vedere faptul ca ne dorim sa oferim diversitate clientilor nostri si vrem ca acestia sa gaseasca mereu ceva nou si atractiv atunci cand ne calca pragul. Astfel, in 2016, in meniul KFC am inclus numeroase produse in editie limitata, precum Burrito si Cheesy Booster. In ce priveste Pizza Hut, am introdus o serie de blaturi pentru retetele de pizza din meniu – Flatbread, Cheesy Bites Remix. De asemenea, am adus si noi retete de salate, cocktailuri si limonade.

13. Cum urmati sa va promovati produsele?
In promovarea produselor din meniu, vom continua sa oferim clientilor nostri ceea ce au nevoie, atunci cand au nevoie, anticipand nevoile clientilor. In opinia noastra, acesta este „secretul” unei campanii promotionale de succes. 

14. Care a fost motto-ul dvs din acest an si care ar fi urmatorul motto pentru 2017?
Orice este posibil prin munca, dedicare si convingere. Clientii si echipele noastre sunt cele mai importante aspecte ale businessului nostru. Ii avem in fata si in centrul a tot ceea ce facem. 

15. Ce sfaturi i-ati da unui tanar antreprenor aflat la inceput de cariera?
Urmeaza-ti visele, dar cu dedicare si perseverenta. Cauta si asculta sfaturi, dar ia propriile decizii. Nu te teme de posibile greseli, pentru ca ele sunt semnul unor noi incercari. In cazul in care gresesti, invata din greseli si nu le repeta. Sa construiesti ceva singur, prin propriile forte, este o realizare fantastica si sentimentul de satisfactie pe care il vei avea merita efortul. Ai curaj si fa ceea ce iti doresti! Mult noroc.  


Autor: Anisoara Munteanu
Locatie: Bucuresti
Keywords: mark hilton, kfc, pizza hut, mark hilton, paul, consultant, francize, 
Domenii/Servicii: economic, industrii, companii