luni, 9 ianuarie 2017

„Eu nu cred în lucrurile care se întâmplă peste noapte” – Interviu cu Jean Gavril






11.01.2017  București

Muzica este un lucru făcut cu sufletul și descoperă mereu locuri ascunse din noi. Puțini sunt cei care reușeșc asta, însă cei care o fac ajung foarte repede la succes.

La fel este și în cazul lui Jean Gavril, student la Facultatea de Arhitectură și proaspăt lansat ca artist în lumea muzicii! Aduce noutate în toate piesele pe care le compune, iar stilul muzical îi este inconfundabil. Jean este artistul cu care am stat de vorbă săptămâna trecută și am aflat mai multe aspecte ale vieții de artist. 


Cum ai ajuns la HaHaHa Production? 

Jean: La HaHaHa am ajuns după mai multe încercări și vizite pe la studiorile din București, după ce m-au trimis cei de la Roton într-o vizită pentru a ne cunoaște. Deja mai fusesem prin genul acesta de vizite, însă aici s-a întâmplat să iasă. Ei sunt o familie unită și mi-a plăcut de ei, pur și simplu, mi-au ridicat și mie dorința de a dori să fac parte din gașca lor. Astfel că, din toamna trecută m-am băgat în sufletul lor, neinvitat acolo, aproape săptămânal. La început îmi plăcea doar să asist, iar ușor am început să și particip, evident, cu acordul lor. Și chiar acum după lansare mi-a scris Smiley pe Facebook și mi-a spus: „De astăzi ești singer/songwriter aici!”. Cam așa a început totul. 
 Ai fost vreodată tentat să participi la show-uri de talente?
Jean: Da! Am fost când eram în liceu, prin clasa a X-a, la X Factor. Erau niște preselecții la mine în oraș, în Constanța, și am fost la Casa de Cultură unde am stat o zi întreagă la cozi, participanții știu cum e, am primit „da”- urile și am trecut mai departe. Am fost sunat să vin la București pentru perioada de bootcamp, însă în momentul ăla am spus: „Nu! Nu vreau să mai particip.” Am ales așa pentru că era calea mai ușoară, iar eu nu cred în lucrurile care se întâmplă peste noapte pentru că aș fi câștigat repede acea notorietate, care la fel de repede s-ar și fi dus. Astfel că am renunțat. Am vrut să îmi câștig dreptul de a fi cunoscut. 

Interviu cu Jean Gavril - partea 1
Cum a fost provocarea ca 6 luni să lucrezi numai în studio, fără să apari pe scenă? 
Jean: A fost o decizie a mea, pe care am luat-o singur. În trecut am dat multe concerte în Constanța, cu o trupă de cover-uri și totul era bine. Apoi a venit momentul acela în care am spus : „Da, e bine!” și tocmai faptul că e bine nu e ok, că stăm pe loc. Nu trebuie să fie bine! Cred că dacă e bine ești predispus la starea de „confort zone” unde riști să și rămâi, să te plafonezi. Singur mi-am pus în cap să mă opresc din asta, mi-am luat o mașină de scris între timp și m-am retras în studio.

Legendă foto: interviu cu Jean Gavril
Că tot veni vorba de mașina de scris, spune-mi care e relația ta cu mașina de scris? De când și de unde o ai?
Jean: Am fost odată invitat la o petrecere, unde într-un colț era o mașină de scris. Nu mai văzusem și nu mai atinsesem niciodată una și pur și simplu m-am dus la ea și mi-am petrecut o mare parte din seară lângă mașina aia să îmi scriu gândurile. M-a atras faptul că are un sunet aparte: țac, țac, țac și la sfârșit face bing! Atunci mi-am zis că vreau și eu una. Chiar dacă este doar o vechitură, eu nu am văzut-o așa.

Interviu cu Jean Gavril - partea 2

Pentru că a doua ta pasiune este arhitectura, te rog să-mi spui dacă ai vreo clădire preferată în București? 
Jean: Nu cred că am o clădire preferată, în schimb îmi place foarte mult cartierul de la Piața Romană spre Universitate, strada Dionisie Lupu, strada Caragiale și casele vechi, interbelice, cu intrare laterală, cu intrare principală, cu marchiză și scări. Plănuiesc să locuiesc în una la un moment dat. Să iau o casă veche, să o readuc la viață și să o transform într-un atelier sau expoziție.

Legendă foto: interviu cu Jean Gavril
Ai stabilit următoarele concerte?
Jean: După o lungă pauză de șase luni, simt nevoia să dau concerte, dar în același timp vreau să îmi termin și piesele pe care m-am apucat să le scriu. Nu mi-am programat încă nimic pentru că nu am încă un program 100% pregătit. Vreau să exclud cât mai multe cover-uri și să fie material propriu. În schimb, următorul concert va fi pe 22 aprilie, în deschidere la bunul meu prieten Mihail Sandu, în Hard Rock Cafe, cu care plănuiesc și o colaborare pentru că vrem să aducem ceva nou și nu suntem singurii. Eu cred într-un curent care va lua amploare.  Însă, legat de concert, voi fi într-o formulă acustică pentru că nici el nu vine cu trupa completă și vreau să fim în același ton.



Cuvinte cheie: concerte, muzică, interviu, mașină de scris, Hahaha Production, studio

De: Andreea Milea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu